972 102 616 info@s-ie.cat

Transforma el teu negoci minorista gràcies a la tecnologia

La tendència dels negocis en els últims anys és automatitzar el màxim nombre de processos i incorporar la tecnologia per a facilitar les funcions. Això és molt comú en les grans empreses però no en les petites empreses o comerços minoristes.

És necessari adaptar-se a les noves tendències i a allò que el client demana. Avui dia els usuaris poden comprar des de qualsevol moment i lloc i esperen que l’experiència de compra sigui bona sense importar les circumstàncies en què es realitzi. Els comerços minoristes han d’adaptar-se i evolucionar al mateix temps que els seus clients per a continuar sent rellevants.

Usos dels dispositius tecnològics en el sector del retail

Els dispositius tecnològics poden dur a terme moltes funcions, aquestes són algunes d’elles:

– Registre de cupons i regals

– Solucions d’impressió de targetes

– Gestió d’inventari i comercialització

– Comunicació del personal

– Gestió d’infraestructura de xarxes i dispositius

– Solucions en el punt de venda

Gestió i lliurament de flotes

– Vendes de camp

– Lliurament directe en botiga

Avantatges

Les petites empreses i comerços minoristes necessiten, en primer lloc, crear un entorn basat en dades en temps real. L’accés a aquesta informació és necessària per a diferenciar el seu negoci de la resta, ja que l’experiència del client serà diferent i millor en poder entendre i prendre decisions.

Els dissenys dels dispositius s’adapten a les funcions a realitzar per a poder fer el treball sense impediments i de la manera més eficient. D’aquesta manera, s’aconseguirà fidelitzar als clients gràcies a una bona atenció i assessorament. Els dispositius permeten fer múltiples funcions, entre elles les més utilitzades són: cerca de productes, gestió d’inventari, compliment de comandes fins al punt de venda, etc.

El fet de tenir majors coneixements sobre els consumidors i els seus mètodes de compra significa una millor acció i millors resultats. Amb les aplicacions personalitzables i eines de desenvolupament es poden crear solucions integrals específiques per a cada cas concret.

Desafiaments als quals afrontar-se

Les petites empreses es troben en una situació una mica peculiar en comparació a les grans empreses, per la qual cosa han de fer front a diversos desafiaments que es poden trobar en voler incorporar la tecnologia en el seu dia a dia.

– Recursos insuficients.

– Necessitat de visibilitat en temps real de l’inventari en tots els canals de venda.

– Complir amb els terminis de les comandes a través dels múltiples canals.

– Una major visibilitat de les ofertes augmenta la pressió sobre els preus i els marges, fent que el mercat siga cada vegada més competitiu.

– Mantindre la lleialtat del client.

– Transformació de les botigues físiques per a brindar serveis més innovadors.

– Desenvolupar aplicacions per a captar clients connectats.

– Personalitzar l’experiència del client mentre es protegeix contra violacions de seguretat.

– Llargues cues que porten a la insatisfacció del client.

– Captació de personal i rotació freqüent.

Tendències del sector

Com tots els sectors, el del retail també està experimentant canvis i utilitzant cada vegada més la tecnologia. Algun dels exemples més estesos és l’ús de les xarxes socials, que estan tenint un fort impacte en el sector minorista i pot ser el primer pas cap a la digitalització del negoci. Les xarxes socials no s’utilitzen solament per a mostrar el catàleg de productes, sinó que també es realitzen vendes en línia.

Els detallistes també estan començant a utilitzar la informàtica en el núvol i a analitzar la big data que disposen per a extraure totes les dades del consumidor, creats a través dels punts de contacte del client, tant en línia com en botiga, i així poder crear experiències més personalitzades. A més, el personal de la botiga ha d’estar informat i compromés amb tot aquest procés.

Una altra de les tendències del sector és adoptar un enfocament omnicanal i així garantir una experiència del client uniforme i completa en tots els punts de contacte dels quals disposen. Les botigues físiques ara són vistes com a experiències de marca on viure allò que s’ha vist per xarxes o altres canals.

Finalment, però no menys important, s’estan creant també botigues mòbils com el personal mòbil o el POST mòbil, entre altres. Un altre dels recursos que s’estan implantant és l’etiquetatge RFID per a gestionar l’inventari i reduir els minvaments.

Et recomanem...

Para el sector del retail recomendamos el Honeywell CT30 XP y el Zebra TC53/58.

El CT30 XP de Honeywell ha estat desenvolupat especialment per al sector minorista. El seu disseny ergonòmic i similar a un telèfon mòbil facilita molt el seu ús. A més, compta també amb el potent programari dels dispositius Honeywell.

Els terminals de Zebra TC53 i TC58 són la nova generació de terminals mòbils de Zebra. Incorporen les últimes tecnologies sense fils, pantalla d’alta qualitat, cambra de 16MP, entre altres.

22 de juliol de 2022